Čarolija i iluzija zvana James Franco

Piše: Matija Jurić

Nedaleko od jedinog aspekta Spider-Mana koji me zaintrigirao, onaj u kojem potajno iskompleksirani milijunaš preraste svoju zabludu o najboljem prijatelju i učini pravu stvar, još je nekoliko detalja koji umrežuju svijet u malom. Isti čovjek koji je zaslužan za to prvo u povijesti $100mil.+ otvaranje filma je režirao Oz the Great and Powerful, što je dotičnome redatelju i protagonistu svojevrsni come-back sa $79mil. zarade u prvom vikendu. James Franco se naime u zadnje vrijeme bavio raznim stvarima uključujući režijom, završavanjem davno zapostavljenog istoimenog studija u New Yorku, te NASCAR-om. Nakon što je završio fakultet osjeća se isto kao i prije. Jednako fascinantan, uvjeren da je ionako sve bilo u njemu samome otpočetka, ali s razlikom što mu sada nitko ne može “pribotunat” manjak službene diplome. Ovakva iskrenost, s vidljivom željom da se otkriješ samome sebi više nego masama koje zahtjevaju da im se vječno dokazuješ, čini Jamesa bitnijim od bilo kojeg Sama Raimija, iako je James itekako zahvalan Samu na ulozi u Spider-Manu. Ne umanjujem Raimija, jer stranac s jednim članom obitelji nije manje važan od stranca na drugom kraju svijeta iz klana Kennedy. Slučajno obojica imaju brata u “showbizu“. Ako misliš pripadati A-listi Hollywooda i u isto vrijeme joj se smijati u lice, moraš imati ono nešto and then some. Nešto novo i nezaustavljivo što Joaquinu Phoenixu u briljantnom I’m Still Here nažalost nije pošlo za rukom iz čistog razloga što je, kao i otvoreni antisemit Mel Gibson, dao establishmentu metke da ga se pokosi s lica zemlje. Paul Thomas Anderson je spasio tužnog Joaquina, ali vidjet ćemo koliko dugo The Master drži vodu. Sljedeći projekti su mu još jedan Andersonov feature, uloga u Jonzeovom Her i nezanimljivi Lowlife Jamesa “We Own the Night” Greyja. Zato se James smijao i dozvolio sebi da ostane svoj onu noć kad je bio “nespretni”  domaćin Oskara, dok se Anne Hathaway odlično snašla u ulozi ulizice te još i danas javno spominje spotaknutog Jamesa kao isprdak koji se nije smio dogoditi. Kako se vratiti kad si na rubu da se zamjeriš publici koja ne razumije poruku koju tvoja iluzija zapravo šalje, a svojim poslodavcima pokažeš nepoštivanje? Sa smješkom. Sa smješkom koji zna da je umjetnost savršen način prikrivanja istine koja plaši noćne more. Istine koja i gledatelje i poslodavce podsjeti na lakoću kojom zaboravimo koliko se lako zaboravimo. Njegov pravi posao je život, a novac su tu tek kao nužne iluzije, prihodi za pravo na taj smješak. Crno-bijeli svijet s početka filma o magioničaru Oscaru Diggsu iz Kansasa, daleko je od realističnog sivila koju će nam njegov Alien iz Spring Breakersa predstaviti za koji tjedan, iako su stotine bikinija sve samo ne jednobojan doživljaj. Iluzija. Dobrodošao natrag u svijet glume gospodine James, ali iskreno, ti si mi zanimljiviji i čekam velike stvari od tebe. Makar one bile samo jedan veliki život kojeg si ti htio za sebe gdje nema iluzija.

Na prvom mjestu američkih kino blagajni je naravno Oz the Great and Powerful. Uspjeh se može pripisati nekoliko faktora, od kojih su većina nažalost negativni. Naime, u godini u kojoj 16 od 30 filmova u širokoj distribuciji otvori s manje od $10mil., samo je pitanje vremena kad će se pojaviti nešto na što će publika reagirati, često u očaju. Kao miševi u brodolomu koji se redom utapaju da bi spasili mačku jer ona jedina ima pojas za spašavanje. Bezumno odugovlačenje bez korisnog rezultata. Umjesto daljnjeg bojkota publike, koji bi morao uroditi plodom i filmom o Feniksu i ponovnom rađanju Hollywooda iz pepela neoriginalnosti i straha, sljedeću godinu ćemo dobiti još jednu, još lošiju kopiju loše Alice in Wonderland. Šteta zanimljivosti.

Na drugom mjestu je Jack the Giant Slayer u svom drugom vikendu s $9.8mil. i $43.6mil. ukupno. Budžet od $195mil. je nešto slabiji od $215mil. potrošenog na Oza, ali “nešto slabiji” nije izraz kojim bih nazvao Jackove prospekte na box office-u uspoređujući ta dva filma. Prije nešto u stilu “neusporedivo slabiji”.

Na trećem mjestu je Identity Thief s blagim padom od 34% i zaradom od $6.3mil. Trenutno je na $116.5mil., ali s budžetom od $35mil. on za razliku od Jacka odavno ispija margaritu.

Na četvrtom mjestu je još jedna akcijska “bomba” Dead Man Down s loših $5.3mil. Otvaranje vrijedno zatvaranja.

Na petom mjestu je Snitch s također nelošim padom od 34%, ali vikend zarada od $5mil., te ukupna od $31.8mil. neće mnogo ublažiti dojam neuspjeha.

2 komentara za “Čarolija i iluzija zvana James Franco

  • branka_ciceric says:

    film je zabavan, Oz jel… Ne mora svako filmsko ostvarenje biti vrhunsko..film je zabavan, opustajuci, za pustiti mozak na pasu, malo bajkovitosti za pobjeci od surove stvarnosti..sto je tu lose? James Franco je takav kakav jest, osrednji glumac i mislim da ce to uvijek biti..mada, u 127 sati je dobar bio..ne treba ensto odbaciti samo zato sto je osrednje..

  • Matija Jurić says:

    ne bih rekao da je franco osrednji glumac…ne bih rekao da se eskapizam isključivo asocira sa osrednjim… ne bih ni rekao da smo mi potpuno krivi sto osrednje prolazi danas, linija lakseg otpora u ova teska vremena, jel?… a nažalost, ili nasreću(u ova teška vremena, jel) dolaze nam Maleficent i Cinderella…juhuuu ..jedva čekam.. NOT -.-

    :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.