Bryan Singer vs. Sam Raimi

Piše: Matija Jurić

Ovaj vikend na američkom box officeu otvorio se Jack the Giant Slayer, fantastični ep pod redateljskom palicom Bryana Singera.

Sljedeći vikend se otvara Oz the Great and Powerful, fantastični ep pod redateljskom palicom Sam Raimija.

O čemu se tu radi? Razlozi snimanja? Očekivanja? Plasiranje i marketing? Zarada i kvaliteta?

Jack the Giant Slayer je film površno temeljen na engleskoj narodnoj priči Jack and the Beanstalk u kojem mladić Jack kupi magične sjemenke iz kojih izraste masivna stabljika graha. Na vrhu te stabljike živi div poznat po svojoj uzrečici “Fee-fi-fo-fum, I smell the blood of an Englishman.”.

Oz the Great and Powerful je film površno temeljen na pripovijesti The Wonderful Wizard of Oz. Površno je takoreć slabašna riječ za obje situacije. Oz je prequel koji koristi iste likove i prostor kao i The Wizard of Oz iz 1939. s važnim “malim detaljem”- dijalozi i radnja su adaptacija scenaristove mašte.

Redatelji oba projekta su u trenutku snimanja bila na milosti i nemilosti klimave hollywoodske budućnosti. Naime, Bryanov posljednji film je Valkyra, a Raimijev Drag Me to Hell. Pretposljednji filmovi su im bili Superman Returns i Spider- Man 3. You get the picture. Drugi razlog snimanja je studijska želja za žetvom na vrijeme. Jack je prvotno trebao izaći u lipnju 2012., plan je bio dobar redatelj+fantazija/specijalni efekti+literalni predložak= $$, no nešto se nije svidjelo studiju i prebacili su ga na nezahvalni vikend pred prvog juggernauta 2013. – Oz the Great and Powerful. Nije sve uvijek bilo tako jer ipak marketing je taj koji nešto mutno iskristalizira, a Jack je fail pratio za failom i na toj fronti. Pokušaj da se u posljednji trenutak film predstavi kao obiteljski proizvod je bio polu uspješan, čak su mu i ime mjenjali iz “okrutnijeg” Jack the Giant _Killer_. Film je dopro do zanemarene obiteljske publike, ali malo prekasno. Dokaz obiteljske popraćenosti je u brojkama. Kad zarada skoči od petka do subote za popriličan postotak, to je uobičajen pokazatelj da su majke i očevi vodili djecu u kino. Ali, u Jackovom slučaju sve je uzalud ako su u petak brojevi u $$ bili tek djelić dubokog džepa cjelokupne obiteljske demografije. Također, filmu ne pomaže što izgleda kao smješna strana povijesti smješten u englesku. Naglašavam izgleda, jer kritike izgleda i nisu preloše. Variraju po subjektivnosti. Nekome se Ewan Mcgregor sviđa, nekoga živcira. Objektivnost bez utjecaja trenutnog emotivnog stanja je pravi način kritiziranja. Nije jednostavan, ali je pravedan. Oz the Great and Powerful je na drugu ruku relativnom lakoćom obgrlio obiteljsku publiku, te se očekuje otvaranje od preko $70mil., što je brojka koju Jack the Giant Slayer($27.2mil. otvaranje) možda vidi kad se film isprati/ši iz kina. James Franco, Mila Kunis, Rachel Weisz, te Michelle Williams možda i nisu Tim Burton i Johnny Depp box office-a, ali šarenilo koje je marketing plasirao otvoreno podsjeća na Alice in Wonderland. Oz neće zaraditi preko $300mil. jer 3D fama je opala od Alise i Avatara, ali $200mil. je itekako moguć broj za film koji će najvjerojatnije biti i najveći hit ovog užasnog tromjesečja na američkim blagajnama. Film je zadovoljio kritiku i ocjene su mu za sada zadovoljavajuće(67% rotten tomatoes), vidjet ćemo da li publika mari kad je u pitanju prvi “event” film 2013.

Kako rekoh Jack je zaradio $27.2mil. što mu je bilo dovoljno za prvo mjesto top ljestvice još jednog vikenda slabijeg u usporedbi sa prošlom godinom. Nastavi li ovako 2013. se loše piše. Sljedeći bi vikend napokon mogao biti jedan od rijetkih koji su zaradili više od prošlogodišnjeg rivala.

Na drugom mjestu je Identity Thief s $9.7mil. i $107.4mil. ukupno. Pad od 30% je odličan i finalna suma će biti oko $130-ak mil.

Na trećem mjestu je 21 and Over, generični iscijedak za 17-25 demografiju koju je reklamni odjel distributora Relativity Media oslonio na Project X. Problem je što je Project X imao lukrativni found footage faktor, nešto što bi relativno jeftinom 21 and Over u startu vratilo uloženi novac. Ovako porota još zasjeda. Zarada od $8.7 je ipak više od upola manja od kolege po marketingu.

Na četvrtom mjestu je Snitch u svom drugom tjednu sa $7.7mil. i s totalom od $24.4mil. završava svoje putovanje u top 5. Dwayne “The Rock” Johnson je izgleda profitabilniji u dječjim filmovima i “odličan” sporedni glumac(Fast & Furious franšiza, G.I. Joe: Retaliation, The Other Guys, Get Smart), iako bi se to moglo promjeniti s Michael Bayevim Pain and Gain krajem travnja te Herculesom 2014.

Na petom mjestu sa $7.7mil. je još jedan nesretnik koji nije koristio found footage metodu, iako je nastavak filma snimljenog na taj način. Taj flop je The Last Exorcism Part II. Posljednji egzorcizam, a ima i nastavak? Izbacilo me trenutno iz takta. :(

Leave a Reply

Your email address will not be published.