Bitka za zlatne kipiće vodi se na blagajnama (1. dio)

Piše: Matija Jurić

Svake se godine u ovo doba holivudska mašinerija slavodobitno nadvije sa svojim Big Brother povećalom poviše Zlatnih globusa i Oscara. Nemoguće je propustiti zbivanja oko tih nagrada osim ako nemate pristup civilizaciji. U nedjelju se na dodjeli Zlatnih globusa, inače nagrade koju dodjeljuju strani novinari u Hollywoodu, iznenađujuće pojavio Bill Clinton u prikladnoj ulozi prezentera za  film Lincoln. Spominjem to jer me tok misli dok sam gledao odvukao za rukav do trenutnog predsjednika SAD-a, Baracka Obame, i Joea Bidena. Pitate se tko je Joe Biden? Joe Biden je Obami isto što je Al Gore bio Clintonu, samo što su povećala kamera i onda i sada temeljito mjenjala fokus po potrebi. Stvarno sam morao na googleu provjeriti kako se zove potpredsjednik jedine supersile na svijetu. Iznenadio sam se kad sam pročitao da je to dotični Joe Biden, ime koje mi zvuči poznato samo iz nekog američkog vica, a podatak koji bi znao u snu u 3 sata ujutro je da je jedna od voditeljica ovogodišnjeg Zlatnog globusa Amy Poehler.

U svoj toj “gunguli” mazanja očiju raskošnim temama i prekvalificiranim individuama nađe se naravno vremena i za taktiziranje. Ne govorim samo o studijima i njihovom isplaniranom plasiranju filmova za koje vjeruju da imaju najviše oskarovskog potencijala, iako mi je oduvijek nad glavom lebdio upitnik na spomen “proročanskih” Weinsteina i ideje da film može bit oskarovski prije nego što ga pogledam, već govorim o koprcanju Akademije i nadodavanju raznih “popularnih” strategija kao što je neuspjeli pokušaj Anne Hathaway i Jamesa Franca da vode dodjelu ili ovogodišnja odluka da to učini Seth MacFarlane. Nemam ništa protiv nikog navedenoga, dapače, nego čisto pokušavam pohvatati neuobičajene uzorke. Još jedna od njih je premještanje objave nominacija tjedan prije dodjele Zlatnog Globusa, što je pohvalno, ako je učinjeno iz perspektive manjeg utjecaja na glasače, ali ako je razlog ono čega se ja i bojim, a to je tjedan dana jače zarade na blagajnama, onda ne-Obamine 2016. očekujte da dodjelu vode Amy Poehler & Nicki Minaj feat. Boyz 2 Men Reunion Quartet.

Naime, čim su se prošli tjedan pojavile nominacije za Oscara, gledanost Lincolna i još par nominiranih je skočila, s tim da je Zero Dark Thirty proširen na skoro 3000 kino dvorana nakon četiri tjedna platformske ekspanzije. Zlatni globus nije imao utjecaj na porast gledanosti Lincolna i Silver Linings Playbooka jer su se nagrade dodjeljivale u nedjelju. Sad, nakon dodjele Globusa, i Argo i Les Mis i Django trebali bi požnjeti još koji dolar viška nadolijevajući vatru napetosti, što isto donosi zaradu, na najneizvjesnije Oscare u posljednjih 10-ak godina.

Iz napisanog bi se lako moglo zaključiti da sam nevoljko gledao dodjelu i da ne volim sajmove taštine, ali bili bi u krivu. Sve to donekle stoji ako se tu i tamo pojavi film poput Slumdog Millionairea. Film za kojeg mi iz nekog jednostavnog razloga srce kaže “DA”, za kojeg i sajam taštine nema odgovor na klecanje i klicanje, a ne puste najave proizvoda i uvjeravanja u kvalitetu tijekom kojih i sami hvalisavci kiselo zadrže taj iskreni osmjeh koji nosi žar opisivanja filma koji se obožava obožavati.

Zero Dark Thirty Kathryn Bigelow zaradio je $24mil. i trenutno je na $29mil., što se komotno može nazvati otvaranjem, iako se već mjesec dana prikazuje u ograničenom broju kina. To je dovoljno za prvo mjesto na američkom box officeu. Kontroverzna tema o opravdanosti mučenja daje ovom filmu potrebnu dozu intrigantnosti izvan očekivane “Call of Duty” demografije i čini ga uistinu primamljivim uratkom s potencijalom da zaradi stotinjak milijuna dolara.

Na drugom mjestu je horror parodija braće Wayans A Haunted House s $18.8mil. i zdravim prosjekom od $8,712 u 2160 kino dvorana. Film je koštao $2,5 mil., “mizernih” naspram utrženih, tako da daljna zarada nije ni bitna.

Treće mjesto pripada Gangster Squad sa $16.7mil. u 3103 kino dvorane. Ryan Gosling, Josh Brolin, Sean Penn, Emma Stone i redatelj Zombielanda Ruben Fleischer impresivna su postava neimpresivnog rezultata. Možda su trebali više istaknuti ime redatelja i povezati ga s Zombielandom, jer iako su teme nepovezive, to daje određenu dozu box officeu potrebnog “wtFAK-a”.

Na četvrto mjesto je pao Django Unchained s $11mil. i $125mil. ukupno. U tjednu kad se očekivao pozitivan utjecaj nominacija na zaradu, pad od 44% jest razlog za brigu, ali pobjeda Tarantina, Waltza i očita podrška u decibelima tijekom dodjele Zlatnih globusa mogla bi sljedeći vikend malo izbalansirati “gubitke”.

Na petom mjestu su Les Miserables s $10mil. i $119mil. ukupno. Sljedeći tjedan je Martin Luther King Jr. i nagrađivani mjuzikl bi mogao ponovo prestići kolegu “otvarača” Djanga. Sve su to prazne najave jer namjerna ili ne, ova oskarovska utrka nije za kladionice. Ove godine navijam za Life of Pi, ne istim žarom kao za Milijunaša, već podrškom opreznog posmatrača.

Leave a Reply

Your email address will not be published.